tisdag 17 augusti 2010

Författardrömmar

Tänk jag drömde så konstigt i natt. Så här var det.

Jag skrev en bok när jag var mammaledig. Den blev riktigt populär. Så populär att jag kunde sluta mitt vanliga tråkjobb och skriva en andra bok istället.

Den blev också populär. Så populär att jag fick nya vänner, som också skriver framgångsrika böcker.

Sen bantade jag tio kilo eller så och blev smal och snygg. Så smal och snygg att jag fick vara med i Amelia och visa upp min nya vackra kropp och tala om hur lätt det faktiskt är att bli smal och snygg.

Jag skilde mig från min jämställda man som hade tagit hand om barnen medan jag skrev den där första boken. Istället blev jag ihop med en kändis som varit med i Robinson och som också blivit smal och snygg. Så smal och snygg att även han fick vara med i Amelia. Flera gånger.

Vi skaffade en vacker villa, fick en gullig bebis och var med i olika tidningar och tv-program.

Sen gifte vi oss. Bingo Rimér och Gert Fylking fick komma på vårt bröllop och vi hade en pr-kvinna som tog hand om alla mediakontakter. Det regnade lite, men det vara bara bra, för då fick Bingo, Gert, pr-kvinnan och alla andra användning för det specialdesignade paraplyet med våra namn på som vi tagit fram. Martin och Camilla stod det på paraplyet.

...nä vänta nu – Camilla – det var konstigt.
Det kanske inte var en dröm utan något jag läste i Aftonbladet.

1 kommentar: